woensdag 24 oktober 2012

Alleen maar nette mensen.

Op donderdagavond 27 september 2012 gaf Robert Vuijsje een lezing in de bibliotheek van Weesp over zijn debuutroman, alleen maar nette mensen en over zijn nieuwe roman genaamd beste vriend. Ik had beide boeken nog niet gelezen, maar had wel al gehoord dat het eerste boek verfilmd zou worden en de trailer sprak me aan. Eigenlijk dacht ik bij mezelf, ach Maaik, misschien is het nog wel grappig dus ik besloot om samen met een aantal klasgenoten de lezing bij te wonen. Robert vertelde op een humoristische manier waar beide boeken over gingen, las voor, beantwoorde vragen en ik vond het nog interessant en leuk om te horen ook. Wat me vooral aansprak was het feit dat hij toch veel dingen uit zijn eigen leven gebruikt heeft in de boeken en dat maakt het naar mijn mening ook geloofwaardiger. Nu, een maand na de lezing heb ik zowel de film gezien als het boek alleen maar nette mensen gelezen en ik twijfel nog een beetje of ik het tweede boek, beste vriend nou ook zal gaan lezen. De reacties die je hierover leest zijn toch minder enthousiast maar misschien moet ik er gewoon aan beginnen en als ik het niets vind stop ik er gewoon weer mee. Ik vond de film echt hilarisch en zeker de acteurs maakte het helemaal af. Ik kan niet anders zeggen dan dat Robert Vuijsje wat mij betreft geslaagd is en trots mag zijn op zijn eerste werk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten